De medewerkers van HdS Zorg doen hun werk zo goed mogelijk. Toch kan het gebeuren dat u daar niet tevreden over bent. Bijvoorbeeld over de manier waarop de zorgverlening wordt uitgevoerd of over afspraken die niet worden nagekomen. Uw vragen, suggesties en klachten nemen wij zoveel mogelijk ter harte. Dat stelt ons in staat onze dienstverlening aan u en andere klanten te verbeteren. Dit schema geeft u informatie en tips over hoe u uw klacht bespreekbaar kunt maken.
Het kan ook zijn dat u een klacht heeft over onvrijwillige zorg of opname op grond van de Wet zorg en dwang. De Wet zorg en dwang is bedoeld om klanten en bewoners te beschermen tegen de inzet van onvrijwillige zorgmaatregelen. Ondanks dat we hier zeer zorgvuldig mee omgaan, kan het zijn dat u het daar niet mee eens bent. U kunt dan contact opnemen met de cliëntvertrouwenspersoon, die u ondersteunt bij al uw vragen en eventuele klachtenprocedure. De contactgegevens van de cliëntvertrouwenspersonen vindt u hier.
Onderstaand geven we u tips en informatie over hoe u uw klacht bespreekbaar kunt maken. Ook dit schema kan daarbij behulpzaam zijn.